5 ravitsemusvinkkiä kauniin ihon saamiseksi

5 ravitsemusvinkkiä kauniin ihon saamiseksi

Parhaat ihonhoitotuotteet eivät voi auttaa ihoasi, jos et syö oikein. Meillä on sinulle 5 ravitsemusvinkkiä, joita on helppo noudattaa ja jotka tukevat ihoa tehokkaasti sisältä ja saavat sen hehkumaan!

Icon

Kauniin ihon vihollisia ovat, kuten arvasitkin: rasva- ja sokeripitoiset sekä pitkälle jalostetut elintarvikkeet, einekset ja pikaruoka. Mutta nyt voimme myös antaa toivoa: koska jos sisällytät ruokavalioosi myös elintarvikkeita, jotka ovat erityisen hyviä ihollesi ja tukevat sitä sisältäsi, voit silti syödä silloin tällöin epäterveellisestikin.

1. Vihreät lehtivihannekset ovat todellinen ravintopommi kehollemme

Ne sisältävät monia erilaisia mineraaleja, kuituja ja kasvikemikaaleja, jotka eivät ole vain hyväksi iholle ja hiuksille. Lisäksi ne sisältävät runsaasti erilaisia vitamiineja, kuten A-, B-, C-, E- ja K. Niiden sisältämä klorofylli, jota kutsutaan myös lehtivihreäksi ja joka on itse asiassa vastuussa kasvien fotosynteesistä, tukee taistelua epäpuhtauksia vastaan: Se nopeuttaa haavan paranemista, vähentää näppylöitä ja puhdistaa huokoset. Voimme suositella spirulina-leviä tähän tarkoitukseen - ne sisältävät paljon klorofylliä ja voidaan sekoittaa jauheeksi jokaiseen smoothieen.

Sillä ei ole juurikaan väliä, syötkö pinaattia, lehtikaalia, vuonankaalia tai rukolaa. Syö mieluiten monipuolista sekoitusta kaikesta mistä pidät! Voit tehdä siitä salaatin, käyttää lehtivihanneksia smoothieissa tai höyryttää niitä erilaisiin ruokiin.

Valmistaessasi on pidettävä mielessä muutama vinkki:
On tärkeää hienontaa lehtivihannekset hyvin, jotta kehosi voi imeä mahdollisimman paljon arvokkaita ravintoaineita, esimerkiksi smoothieen. Tehokas sekoitin on paras tähän tarkoitukseen. Mutta sinun on ehdottomasti varmistettava, että vihannekset eivät ole ylikypsiä, koska tämä vähentää nopeasti ravintoainepitoisuutta melko paljon.

2. Vesi, vesi, vesi

Kyllä, ihomme tarvitsee paljon kosteutta, joko ulkoa tai sisältä. Runsas veden juominen on aina hyvä idea. Tämä ylläpitää ihon joustavuutta, voi estää ryppyjä ja antaa sinulle säteilevän ihon. Hedelmät ja vihannekset, joissa on suuri vesipitoisuus ja vähän sokeria, tukevat myös tätä vaikutusta: vesimeloni, papaija ja kurkku sopivat erinomaisesti raakana välipalaksi tai smoothieksi!

3. Kotimaiset superruoat

Porkkanat tunnetaan hyvistä ominaisuuksistaan: ne sisältävät paljon beetakaroteenia, joka muuttuu elimistössä A-vitamiiniksi. Se vahvistaa kehon omaa suojaa auringonsäteilyltä, ja se voidaan esimerkiksi sisällyttää säännöllisesti ravitsemussuunnitelmaan talvella aurinkoallergian sattuessa, jotta negatiiviset seuraukset voidaan minimoida kesällä. Se tarttuu UV -säteilyn muodostamiin vapaisiin radikaaleihin ja hidastaa siten ihon ikääntymistä. Tärkeää: A-vitamiini ja myös sen edeltäjä beetakaroteeni ovat rasvaliukoisia, ja siksi ne on aina yhdistettävä kasviöljyyn, esim. porkkanasalaattiin tai smoothieen, jossa on muutama tippa pellavaöljyä.

Parsa sisältää myös monia vitamiineja: se on myös erinomainen vapaiden radikaalien sieppaaja ja tarjoaa A-, B-, C- ja E -vitamiineja, joita elimistö ei pysty itse tuottamaan. Kaurahiutaleet sisältävät myös monia hivenaineita ja ainesosia, jotka ovat hyviä ihollesi.

4. Go Nuts!

Pähkinät, mutta erityisesti saksanpähkinät, täydentävät täydellisesti ravitsemussuunnitelmaasi saadaksesi kauniin ihon! Ne sisältävät E -vitamiinia, jolla on soluja suojaava vaikutus, sekä magnesiumia, rautaa, sinkkiä ja kalsiumia - joten pohjimmiltaan ne tekevät meille hyvää. Mutta erityistä on niiden sisältämä pantoteenihappo, joka varmistaa sileän ihon.

Vinkki meiltä: kourallinen pähkinöitä päivässä on uskomattoman terveellistä ja myös loistava toimisto- tai kotitoimiston välipala! Vaihda vain eri lajikkeiden välillä - silloin ei koskaan tule tylsää. Voit myös lisätä niitä melkein mihin tahansa ateriaan: salaatteihin, keittoihin, pastaruokiin, ...

5. Antioksidantit - salainen ase ihon ikääntymistä vastaan

Esimerkiksi paikalliset marjat ja omenat sisältävät todella paljon antioksidantteja. Sen ei aina tarvitse olla Aasiasta peräisin olevaa goji -marjaa. Paikalliset ruokamme voivat tukea ihoasi myös sisältä:

Mustikat sisältävät paljon C -vitamiinia ja stimuloivat siten ihon kollageenituotantoa. Mutta väriaineet, jotka antavat vadelmille, karhunvatukoille ja mansikoille kauniin värin, ovat myös tehokkaita antioksidantteja, jotka suojaavat ihoasi pitkällä aikavälillä ja saavat sen loistamaan!

Lisäksi suosittelemme

-10% Lahjakortti sinulle!

Uutiskirjeen taustakuva

− Uutiskirje −

Hei!

Me olemme Pure Skin Food ja haluamme saada ihosi säteilemään. Tilaa uutiskirje, niin saat
10 %:n alennuksen seuraavasta tilauksestasi!

Tilaamalla uutiskirjeemme annat meille luvan käsitellä tietojasi tietosuojalausekkeemme mukaan.